Totalt antall sidevisninger

onsdag 8. februar 2012

Papirsøm.

Nå har jeg lært meg papirsøm.
Jeg prøvde meg flere ganger selv uten å hvite hvordan jeg skulle gjøre det.
Fikk det overhode ikke til.
Så tok jeg det med meg da jeg skulle på lappeklubben om mandagen.
Og da fikk jeg hjelp :-)
Litt problemer med en gang men så kom det av seg selv.

Her Har jeg klippet fra hverandre mønsteret på arket etter linjene.
Hver bit som skal sys sammen, klipper du ut med sømmrom.

Ta flere kopier av arket før du klipper det opp.
Lurt å overføre mønstret på matpapir, da ser du stoff bitene bedre.

Når du skal begynne, så ta stoff bit nr 1 og fest det på baksiden av papiret,
med retten fra papiret..
Du skal sy på den siden du har tegninga av anda.
Sy sammen bit 1 og 2, rette mot rette.
 (forsett du med bit nr 3-4-5-6-7-8 og 9)
Ta så bit 2 og brett ut, gjerne stryk den ut.
Dette gjentar du til siste bit er på plass.

Lurt å klippe litt av det overflødige sømrommet,
ellers kan det bli litt tykt der bak..

Vips så var det blitt en liten and.

Her har ikke jeg renkjært den enda,
men da følger du bare linjene på arket.

Det er ikke vanskelig bare en vet hvordan det skal gjøres..

Så du, lykke til med din papirsøm :-)

Kjersti :-)


2 kommentarer:

  1. Det er en teknikk jeg aldri har prøvd gitt. Det er i alle fall ut til at du har fått dreisen på det :-)

    SvarSlett
  2. Da skal du prøve det Sissel, og det er så mange forkjellige mønstre til dette :-)

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min