Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. mars 2012

Kurs i frihåndsquilt med symaskin

Forige mandag var jeg på kurs i Rakkestad.
Frihåndquilting med symaskinen.
Det var Gunn Bråthen som var kursleder.
Hadde med meg en del lapper som det skulle sys på.
Her skal dere få se noen av prøvene mine..
Her ser dere 4 av damene og kursleder..

  Her viser Gunn oss hvordan det skal gjøres..

Min første lapp,
ser at jeg må fininnstille maskinen.

Noen forsiktige trygge border først..
Så er det hjerter på gang..
Litt nedpå siden har jeg sydd navnet mitt,
var så ivrig med å få til r at jeg glemte e :-)
Så noen blomster..

Flere blomster..


Så noen hjerter igjen..


Litt stjerner og hjerter..
Jeg utfordret 2 av jentene og meg
 til å lage ett bilde av hus og hage 
her er resultatet.. morro..

Det var ett fint kurs men det gjelder å øve og øve hele tiden..

Kjersti :-)

9 kommentarer:

  1. dette såg ut som et kjekt kurs.
    Øvelse gjør mester.

    Astrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var et fint kurs. Men må øve mer :-)

      Slett
  2. Dette har eg og lyst til å prøve meg på - ser det er ett kurs på nettet som eg tenkte å se nærmere på men har ikkje hatt tida enda.. Flinke dere har vært, likte blomstene dine spesielt ;O) Synes det var lurt å begynne med border slik vi gjorde da vi skulle lære å skrive den gang da ;O)

    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja prøv deg på dette, det er morro. Ja lurt å beg med disse "skole" bordene :-)
      Fin dag :-)

      Slett
  3. Häftigt, kan bli en massa kul grejer framöver förstår jag ;-), inga problem för dig som är så duktig. Klem

    SvarSlett
  4. Så spennende!
    Alltid kjekt å gå på kurs og lære mer : )

    Nå har jeg funnet frem symaskinen min, lært å tre den (joda, du leste rett, maskinen ble kjøpt for 8 år siden, men har ikke vært i bruk) og meldt meg på et sykurs : )
    Blir spennende å se om jeg får til noe med den : )
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kos på kurs.
      Hva har den stått ubrukt i så mange år??!!
      Det går nok sikkert bra bare du setter i gang hvet du :-)

      Slett
  5. Ja slik kan det gå når jeg gruer meg for å lese bruksanvisningen : )

    Men nå skal jeg sy en kjole til meg selv på sykurset,det blir spennende å se om jeg får det til : )

    SvarSlett

Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min