Totalt antall sidevisninger

torsdag 18. april 2013

To nye løpere.

 Ja da har jeg fått ferdig to nye løpere.
Synes de ble fine.
Den første løperen laget jeg speilvendt ang buene på løperen.
Men det ble faktisk fint det også,
bare se her:

På originalen skal buene gå innover,
men da alle gjordet det tak jeg de utover :-)
 Nærbilde av fri hånds quiltingen.
Er ingen proff men dette er bar nok for meg :-)
 Etter den første løperen blir det mye rester
og da tilføyde jeg det blå stoffet og en ny løper ble til..
Og her ble buene innover som dere ser..
Quiltingen ble litt tettere og finere på denne,
hadde fått øvd meg litt, hehe....

Enn får en del rester til overs 
når enn skjærer ut til den første løperen.
Så jeg tilføyde bare ett stoff til til buen i løperen, 
og fikk brukt opp rester fra den første løperen.
Og tok buene riktig vei denne gangen.
Her er løperen som den skal være etter oppskriften:

Det er jo litt spennende å gå ut fra oppskriften og gjøre litt vri på den.
Og dermed få ett helt annet mønster enn det som er planlagt..

Ha en fin dag!

Kjersti ;-)

12 kommentarer:

  1. Så fine løpere du har sydd :O)

    SvarSlett
  2. Takk, gikk på kurs for 14 dager siden og lærte meg denne teknikken :-)

    SvarSlett
  3. Visst är det kul när man prövar att göra på sitt eget vis! I bland får man ju den inlevelsen att "man måste bara pröva". Det var kul att se hur olika Dina två löpare blev beroende på hur Du lade bågen i blocket, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  4. To flotte løpere i lekre farger.
    Morsomt med egen vri, og herlig å utnytte rester.

    SvarSlett
  5. Svar
    1. Takk Anne din ble også fin da ;.)

      Slett
  6. Kjempefine :)
    God helg til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det og god søndag ja :-)

      Slett
  7. Artig at du gjør mønsteret til ditt eget!! kjempefine:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk fordet, ja litt morro det :-)

      Slett

Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min